White Day är ett skräckinjagande överlevnadsspel som för första gången någonsin i den här genren betraktas helt ur ett förstapersonsperspektiv. Det utspelar sig som en film. Spelaren blir en kärlekskrank tonåring som går in i den lokala skolan sent på kvällen för att lämna tillbaka sin drömtjejs dagbok, som hon tappade bort tidigare på dagen, och för att lämna ett tecken på tillgivenhet - White Day-godis.
Spelarna får träffa två av huvudpersonerna som pratar om spökhistorier i en av skolans många hemsökta korridorer. Det dröjer inte länge förrän det första problemet, att avaktivera skolans larmsystem, blir en prioritet. Under den här utmaningen tar spelet en mycket mörk vändning, när du möter vaktmästaren, en man med ett basebollträ, och hör ljud från de unga och definitivt spöklika barnens skratt.
Det finns inga vapen i White Day, men många geniala pussel: spelaren avaktiverar larmsystem, öppnar kombinationsskåp och räddar instängda skolbarn från konstiga uppenbarelser. Svårighetsgraden hjälper spelaren att komma in i berättelsen samtidigt som den ger en svårare utmaning vid varje tillfälle.
Språk på omslaget: Engelska,Holländska,Franska,Tyska