Ubisoft tar nya IP For Honor till konsoler och PC vid ett okänt framtida datum, men det Deadliest Warrior-esque konceptet och melee-fokuset är tillräckligt för att göra förväntan smärtsam. For Honor kretsar kring tre medeltida närstridsklasser: riddaren, samurajen och vikingen och introducerar dem alla till samma målbaserade slagfält. Som förväntat kommer varje klass av fighter att ha sin egen unika uppsättning förmågor, vapen och fördelar för spelare att använda mot varandra.
Till en början påminner spelet och striderna om "musou"-genren blandat med MOBA-liknande AI-vågor, men verkar göra stridskontroll och finess till en mycket högre prioritet när du duellerar mot en annan spelare. Kontrollschemat "Art of Battle" låter spelarna använda R-stickan för att kontrollera svärdspelet och välja vilken sida av bladet de ska slå eller blockera med.
På tal om andra spelare kommer For Honor utan tvekan att ha ett multiplayer-fokus eftersom det har tillkännagivits att det är lagbaserat (åtminstone ett läge kommer att vara 4v4), där spelare måste kämpa för kontrollpunkter på slagfältet. Spelarna kommer troligen att springa mellan olika punkter på slagfältet, skära upp AI längs vägen i musou-stil och ha flera dueller vid intressanta punkter. Från spelvideon kan vi se att vid en viss punkt i striden kommer spelarna att uppleva en form av perma-död.
Språk på omslaget: Engelska,Franska,Italienska,Tyska,Spanska