Sphero Activity Mat 1 har ett antal utmärkta aktiviteter som kopplar samman kodning i hela läroplanen med Sphero SPRK+. Elever mellan 4 och 16+ kan använda mattan samtidigt som de använder projekten Draw, Block eller Text i Sphero Edu-appen. 2 grupper om 2 elever bör använda mattan samtidigt, var och en med en SPRK+.
Utmaning med kapplöpningsbana.
Eleverna kan arbeta tillsammans för att programmera Sphero SPRK+ runt banan på utsidan av mattan. 2 elevlag kan tävla mot varandra för att slutföra den vändbara racerbanan. Elever mellan 7 och 16+ kan använda Block- eller Text-projekten för att skapa sin egen kod för att driva SPRK+. De måste ta hänsyn till huvud, vinklar, hastighet, avstånd och tid när de programmerar SPRK+ runt banan.
Cirkelutmaning 1.
Eleverna ska svara på matematiska frågor genom att programmera SPRK+ att förflytta sig till ett av talen. Läraren kan fråga "5+6" eller "kvadratroten av 81" och elever i alla åldrar kan använda ett Draw, Blocks eller Text-projekt för att programmera SPRK+ till rätt nummer.
Cirklar Utmaning 2.
Varje färgad cirkel är en hörnpunkt i en 2D-form. Rutten mellan varje likfärgad cirkel är en sida av en 2D-form.
Gul = kvadrat.
Röd = Rektangel.
Blå = Hexagon.
Grön = skalenlig triangel.
Lila = rätvinklig triangel.
Eleverna kan använda ett Draw-, Blocks- eller Text-projekt för att använda kod för att utforska egenskaperna hos 2D-formerna.
Gates-utmaning.
En riktigt interaktiv utmaning som utvecklar problemlösningsförmågan, samarbetet mellan eleverna, beräkningstänkandet och kunskapen om vinklar, form och rymd. Med start vid "START HERE" och mål vid "FINISH HERE" måste eleverna använda ett Blocks- eller Text-projekt och följa instruktionerna vid varje port. Eleverna kommer verkligen att tycka om att utöka sina matematiska kunskaper samtidigt som de utforskar ljud, rörelse och ljus med SPRK+.
Information om förpackningen
- Förpackningens storlek
- 1 300 x 70 x 70 mm
- Förpackningens vikt
- 2.20 kg