Feed the Kraken - brädspel (ENG)

Artnr: C43930
  • Ett interaktionsspel med tre lag
  • Spelare: 5 – 11
  • Spellängd: 90–180 min
  • Språket engelska
  • Åldersrekommendation: 12+
898 kr
 
Lägg i varukorg
Leverans:  5-9 arbetsdagar

  • Snabb leverans - leveranstid framgår i kassan
  • Returrätt - 100 dagar öppet köp
  • Smidig betalning - Qliro Checkout
  • Ångerrätt - alltid 14 dagar
  • Pålitliga - läs kundomdömen på Prisjakt & Trustpilot
Produktbeskrivning

Intrig av tre fraktioner

Feed the Kraken är ett sjöäventyrsspel där besättningens interna intriger är en viktig del av spelet. Uppdelat i tre olika team delar passagerarna inte samma mål, utan alla har sina egna synpunkter på fartygsresans sista anhalt. En grupp är redo att lämna torskarna bakom sig och peka fartygets fören mot närmaste hamn, medan piraterna ombord är på väg att leda fartyget vidare in i okänt vatten. Om gapet mellan dessa fraktioner är djupt, då kastas en radikal sekt in, vars medlemmar är redo att utmana skräcken i själva djupet - Kraken.

Funktioner:

  • Ett interaktionsspel med tre lag
  • 9 cm hög skeppsspelpjäs
  • Spelare: 5–11
  • Spellängd: 45–90 min
  • Språket engelska
  • Åldersrekommendation: 12+

Utgivarens beskrivning:

Feed the Kraken är ett gömt rollavdragsspel, med tre asymmetriska fraktioner. Alla spelare kanske sitter i samma båt, men de vill navigera åt olika håll! De lojala sjömännen måste föra skeppet säkert till fastlandet, medan piraterna längtar efter att i hemlighet manövrera skeppet in i Bermudatriangeln. Under tiden är en galen sektist upptagen med att övertyga delar av besättningen att hjälpa honom att kalla fram deras mörka herre — Kraken — från havets djup för att rädda dem alla.

Målet med spelet är att navigera skeppet mot din slutdestination, vilket skulle vara lätt om bara spelare inte var uppdelade i tre olika fraktioner. Varje hemlig fraktion vill nå ett annat område av styrelsen. Varje sväng kommer skeppet att segla i en av de tre möjliga riktningarna - men vilken kommer det att vara? Den nuvarande kaptenen och deras utvalda löjtnant kommer att studera antika sjökartor och skicka sina ofta motstridiga order till den utvalda navigatören, som måste fatta det slutgiltiga beslutet. Samtidigt är resten av besättningen upptagna med att dricka rom, spela och berätta historier för varandra om forntida havsmonster.

Efter varje navigering går löjtnanten och navigatören av tjänst, och kaptenen måste hitta någon som är nykter nog att ta plats istället. Alla kan diskutera, hur bra den senaste navigeringen gick, vem som är skyldig till den aktuella kursen och vem som ska ha ansvaret i framtiden istället. Övertyga dina fiender att det är i deras bästa intresse att göra dig till nästa löjtnant eller navigatör! Du kan till och med dra dina vapen och bli den nya kaptenen i öppet myteri! Men hur länge kommer du att kunna behålla ditt besättnings förtroende? Nästa Myteri kanske redan väntar på dig om dina beslut inte behagar dina medseglare.

4270000541995EAN:
  • Specifikationer
  • Manualer & Datablad
  • Recensioner & Frågor/Svar

Andra tittade också på