REKLAMATION
Nedanstående text informerar på ett mer lättläst och tydligare sätt än köpvillkoren vad som gäller vid Reklamation. Köpvillkoren kan innehålla ytterligare information som saknas här.
Om du vill returnera en trasig produkt ansöker du om RMA på Service & hjälp, där får du en kostnadsfri returfraktsedel och kan returnera produkten för felsökning. Vissa produkter tar vi inte i retur utan ersätter istället direkt, detta framgår när du ansöker om RMA.
Om vi bedömer att en produkt ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin returneras produkten mot fraktkostnad för tur och retursändning på 150 kr inkl. moms.
Innan kunden kan komma att debiteras ytterligare reparations- eller felsökningskostnader, tillfrågas kunden.
Reklamation av vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.
För att undvika onödiga reklamationer är det en god idé att först kontakta varumärkestillverkaren av produkten för support/hjälp.
Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.
Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.
ARN:s kontaktuppgifter
Postadress:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm